خدمات تلفن همراه
احکام شرعی - احکام نماز/ - لباس نمازگزار/ - شرط پنجم - تطابق با فتوای آیت الله العظمی سیستانی
نرم افزارهای رایگان تلفن همراه
بازی و سرگرمی
قرآن
مفاتیح
نهج البلاغه
صحیفه سجادیه
اوقات شرعی
مسائل شرعی
گنجینه معنوی
آشپزی
مناسبت ها
الحان قرآن
صحیفه نور امام خمینی ره
پنل عضویت
تطابق با فتوای
آیت الله العظمی امام خمینی
آیت الله العظمی گلپایگانی
آیت الله العظمی خویی
آیت الله العظمی اراکی
آیت الله العظمی سیستانی
آیت الله العظمی مکارم
آیت الله العظمی فاضل
آیت الله العظمی صافی
آیت الله العظمی بهجت
831 - پوشیدن لباس طلاباف برای مرد حرام و نماز با آن باطل است . ولی برای زن در نماز و غیر نماز اشکال ندارد.
832 - ( پوشيدن طلا، مثل آويختن ...) زینت کردن به طلا مثل آویختن زنجیر طلا به سینه و انگشتر طلا به دست کردن و بستن ساعت مچی طلا به دست ( و عينك طلا گذاشتن براي مرد حرام ...) برای مرد حرام و نماز خواندن با آنهاباطل است ( ولي براي زن ...) واحتیاط واجب آن است که از استعمال عینک طلا هم خودداری کند. ولی زینت کردن به طلا برای زن در نماز و غیر نماز اشکال ندارد.
833 - اگر مردی نداند یا فراموش کند که انگشتری یا لباسش از طلا است ( يا شك داشته باشد و با...)و با آن نماز بخواند، نمازش صحیح است .
834 - لباس مرد نمازگزار باید ابریشم خالص نباشد و در غیر نماز هم پوشیدن آن برای مرد حرام است . و در چیزی که نماز در آن تمام نمی شود، مانند بند شلوار وعرقچین نیز به احتیاط ( مستحب ...) واجب نباید از حریر خالص باشد.
835 - اگر آستر تمام لباس یا آستر مقداری از آن ابریشم خالص باشد، پوشیدن آن برای مرد حرام و نماز در آن باطل است .
836 - لباسی را که نمی داند از ابریشم خالص است یا چیز دیگر، پوشیدن آن اشکال ندارد، و نماز با آن صحیح است .
837 - دستمال ابریشمی و مانند آن اگر در جیب مرد باشد، اشکال ندارد، و نماز راباطل نمی کند.
838 - پوشیدن لباس ابریشمی برای زن در نماز و غیر نماز اشکال ندارد.
839 - پوشیدن لباس غصبی و ابریشمی خالص و طلاباف ( در حال ناچاري ...) و لباسی که از مردارتهیه شده ، در حال ناچاری مانعی ندارد. و نیز کسی که ناچار است لباس بپوشد ولباس دیگری غیر از اینها ندارد ( مي تواند با اين لباسها نماز بخواند.) و تا آخر وقت هم ، ناچاری او از بین نمی رود،می تواند با این لباسها نماز بخواند.
840 - اگر غیراز لباس غصبی و ( لباس ديگري ندارد...) لباسی که از مردار تهیه شده لباس دیگری ندارد و ناچار نیست لباس بپوشد، باید به دستوری که برای برهنگان گفته شدنماز بخواند.
841 - اگر غیراز لباسی که از ( حيوان درنده تهيه ...) حیوان حرام گوشت تهیه شده لباس دیگری ندارد چنانچه در پوشیدن لباس ناچار باشد می تواند با همان لباس نماز بخواندو اگر ناچار نباشد باید به دستوری که برای برهنگان گفته شد نماز را بجا آورد، ( و اگر غير از لباسي كه از حيوان حرام گوشت غير درنده ، تهيه شده لباس ديگري ندارد، چنانچه ناچار به پوشيدن آن لباس نباشد احتياط لازم آن است كه دوباره نماز بخواند، يك بار با آن لباس و بار ديگر هم به دستوري كه براي برهنگان گفته شد.)و بنابر احتیاط واجب یک نماز دیگر هم با همان لباس بخواند.
842 - اگر مرد غیراز لباس ابریشمی خالص یا طلاباف لباس دیگری نداشته باشد چنانچه در پوشیدن لباس ناچار نباشد باید به دستوری که برای برهنگان گفته شدنماز بخواند.
843 - اگر چیزی ندارد که در نماز عورت خود را با آن بپوشاند، واجب است اگرچه به کرایه یا خریداری باشد تهیه نماید. ولی اگر تهیه آن به قدری پول لازم دارد که نسبت به دارایی او زیاد است ، یا طوری است که اگر پول را به مصرف لباس برساند به حال او ضرر دارد، ( مي تواند به دستوري ...) باید به دستوری که برای برهنگان گفته شد،نماز بخواند.
844 - کسی که لباس ندارد، اگر دیگری لباس به او ببخشد یا عاریه دهد، چنانچه قبول کردن آن برای او مشقت نداشته باشد، باید قبول کند. بلکه اگر عاریه کردن یا طلب بخشش برای او سخت نیست ، باید از کسی که لباس دارد طلب بخشش یاعاریه نماید.
845 - ( پوشيدن لباسي كه پارچه يا رنگ ...) بنابر احتیاط واجب باید انسان از پوشیدن لباس شهرت که پارچه یا رنگ یا دوخت آن برای کسی که می خواهد آن را بپوشاند معمول نیست ، ( در صورتي كه موجب هتك حرمت و خواري او باشد، حرام است . ولي اگر باآن لباس نماز بخواند، هرچند ساترش فقط آن باشد، نمازش صحيح است .) خودداری کند. ولی اگر با آن لباس نماز بخواند، اشکال ندارد.
846 - ( اگر مرد لباس زنانه ، و زن لباس مردانه بپوشد، در صورتي كه زي خودقرار دهد، بنابر احتياط حرام است ، و نماز خواندن با آن ، حكم مسأله سابقه رادارد. ولي نماز خواندن با آن ، در هر صورت صحيح است .) احتیاط واجب آن است که مرد لباس زنانه ، و زن لباس مردانه نپوشد. ولی اگر با آن نماز بخواند، اشکال ندارد.
847 - کسی که باید خوابیده نماز بخواند، ( اگر لحافش از اجزاي حيوان درنده - بلكه مطلق حرام گوشت بنابر احتياطلازم - باشد، يا نجس يا از ابريشم باشد، در صورتي كه پوشيدن بر آن صدق كند، نمازدرآن نيز جايز نيست . ولي مجرد روي خود كشيدن آن عيبي ندارد و ضرر به نمازنمي رساند. و اما تشك به هر حال عيب ندارد، مگر اينكه مقداري از آن را به خودبپيچد كه در عرف پوشيدن گفته شود، در اين صورت حكم آن حكم لحاف است .) اگر برهنه باشد و لحاف یاتشک او نجس یا ابریشم خالص یا از اجزای حیوان حرام گوشت باشد، احتیاط واجب آن است که در نماز، خود را با آنها نپوشاند.
مراثی (نوحه) توسط حاج احمد واعظی بمناسبت ایام فاطمیه درباره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از سایت راسخون با عنوان حاج احمد واعظی - ظهر شهادت فاطمیه اول 95 - دوباره عطر لاله و شقایق آمد (سنگین مدافعان)
سخنرانی توسط علامه حسن زاده آملی درباره دین از سایت راسخون با عنوان اسم اعظم/انسان
ادعیه (دعاخوانی) توسط حاج مهدی منصوری درباره دعای ندبه از سایت تبیان با عنوان دعای ندبه/ کیفیت پایین
مناجات توسط حاج رضا بکایی بمناسبت رمضان المبارک درباره دعای ابوحمزه ثمالی از سایت شهید آوینی با عنوان دعای ابوحمزه ثمالی/دوره سوم/بخش ششم
اذان از سایت شهید آوینی با عنوان گلبانگ اذان سید جواد ذبیحی
ندبه انتظار توسط حاج مهدی سلحشور بمناسبت محرم الحرام از سایت راسخون با عنوان شب 4 : روضه و مناجات با امام زمان علیه السلام
تلاوت توسط استاد محمد صدیق منشاوی درباره 31 - لقمان از سایت الکعبه با عنوان لقمان 8-30 الکویت 1966
مدایح (به شادی ) توسط حاج منصور ارضی بمناسبت جمادی الثانی درباره حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از سایت شهید آوینی با عنوان یاس پیغمبر از آسمونا رسیده (سرود-ابوالفضل بختیاری ، سال 93)
ترتیل توسط شیخ شیرزاد عبدالرحمن طاهر درباره 105 - فیل از سایت mp3quran.net با عنوان قرآن کریم سوره فیل - حفص از عاصم
درس حوزوی توسط آیت الله العظمی جوادی آملی درباره 6 - انعام از سایت راسخون با عنوان سوره ی انعام آیات 84 تا 90 - 3
کلیپ سخنان توسط حجت الاسلام و المسلمین پناهیان درباره دین از سایت راسخون با عنوان چرا باید هیئت هفتگی داشته باشیم؟ -کلیپ تصویری
کتاب صوتی توسط حجت الاسلام و المسلمین علی ملکی از سایت پی سی دانلود با عنوان ترجمه شنیداری قرآن کریم - ویژه جوانان و نوجوانان - علی ملکی - سوره النجم
در باره ما
|
تماس با ما
|
نظرخواهی
خدمات تلفن همراه
مر
ا
جعه: 172,702,747